Independent Publishers Group Logo

Sign up today...
for featured pop culture and science reads, books for kids and teens,special offers, bestsellers, and more, in your inbox!

Select topics of interest:
Close
Contra los absolutos
Contra los absolutos

Contra los absolutos

Fragmentos

PHILOSOPHY

256 Pages, 5 x 8.25

Formats: Trade Paper

Trade Paper, $22.95 (US $22.95) (CA $30.95)

Publication Date: February 2020

ISBN 9788415518907

Rights: US & CA

Fragmenta Editorial (Feb 2020)

Not Yet Published. Estimated release date: February 2020
 

Overview

Considered one of the singular voices in contemporary Catalan thought, Joan-Carles Mèlich delves into autobiography in this book as a way to contextualize his intellectual contributions in areas such as finitude, the distinction between morals and ethics, and the guilty conscience.Joan-Carles Mèlich es una de las voces más singulares del pensamiento catalán de hoy por la originalidad y el rigor de sus análisis y por la forma en que los transmite. Mèlich es un filósofo, pero también un escritor: despliega la misma pasión al desarrollar una idea que al exponerla a través de la palabra. Cuando expresa su pensamiento, pre ere el fragmento al sistema, el ensayo al tratado, la prosa a la metafísica. Porque valora la estética de un texto. Porque no desliga la emoción del conocimiento. Porque hace filosofía en diálogo con la tradición literaria tanto o más que con la filosofía académica. Las ideas, las intuiciones, las indagaciones de un pensador, tienen su origen en la biografía. La obra de Mèlich publicada hasta hoy no contiene demasiados elementos autorreferenciales que permitan insertar sus aportaciones dentro de una determinada trayectoria biográfica. Esto es lo que permite hacer fácilmente el género de las conversaciones. ¿Por qué Joan-Carles Mèlich estudió filosofía? ¿Qué profesores lo marcaron? ¿De dónde sale su investigación sobre la finitud, su distinción entre moral y ética, su valoración sorprendentemente positiva de la noción de mala conciencia? ¿Cómo lee? ¿Cómo escribe? ¿Cómo imparte docencia? En definitiva, ¿en qué cree y en qué no? ¿Por qué su crítica constante a la metafísica y a los absolutos?

Author Biography

Joan-Carles Mèlich is a Catalan philosopher and a professor of educational philosophy at the Autonomous University of Barcelona. His work centers on the anthropological philosophy finitude and its various expressions. His books include Filosofía de la finitud, La lección de Auschwitz, and Ética de la compasión. Ignasi Moreta is a Catalan professor of literature at Pompeu Fabra University in Barcelona who specializes in religion and Catalonian philology. He is also a co-founder and director of Fragmenta Editorial and received the Ferran Lara Memorial Prize from the Cámara del Libro de Cataluña for his editorial work.