Independent Publishers Group Logo

Sign up today...
for featured pop culture and science reads, books for kids and teens,special offers, bestsellers, and more, in your inbox!

Select topics of interest:
Close
Aprende a programar
Aprende a programar

Aprende a programar

BIOGRAPHY & AUTOBIOGRAPHY

407 Pages, 5.5 x 8.25

Formats: Cloth

Cloth, $20.95 (US $20.95) (CA $27.95)

Publication Date: July 2018

ISBN 9788416665402

Rights: US & CA

Malpaso Editorial (Jul 2018)

Price: $20.95
 
 

Overview

Coder Dojo is a global nonprofit movement intended to get children between ages seven and 17 interested in programming. It organizes courses in cities around the world to share knowledge and create mentor relationships between adults and students.Coder Dojo es un movimiento global sin ánimo de lucro que se ha propuesto popularizar la programación informática entre los niños y los jóvenes de 7 a 17 años. Para lograrlo, organiza cursos en distintas ciudades del mundo que implican a niños y jóvenes, y también a adultos, mentores, que son los que transmiten la técnica y cuidan de que los miembros de cada club alcancen sus objetivos. Coder es una contracción de programación, en inglés, y Dojo es una palabra japonesa que se emplea para denominar a las escuelas/gimnasios de artes marciales, donde un maestro forma a un grupo de discípulos. El espíritu de este movimiento y de la fundación que lo gestiona tiene mucho que ver con los Dojos japoneses: se trata de transmitir conocimientos mediante la experiencia, la interacción y el ejemplo. La iniciativa Coder Dojo ha sido un éxito en todos los países donde se ha implantado. En España ya cuenta con clubes en Bilbao, Madrid, Murcia, Valencia, León y Cáceres; y ha realizado cursos en otros puntos de España.

Author Biography

Joshua Hammer is an American journalist and editor at Newsweek. His book Chosen by God, was a finalist for the Los Angeles Times Book Award. He regularly contributes to publications including The New York Times, the New York Review of Books, National Geographic and Condé Nast Traveler.